Rólam
2017. január 15. írta: Mira Sabo

Rólam

_mg_1723_1_ma_solat.jpg
Ki vagyok én? Csak egy Nő, de abból a nagybetűs. Az, aki tudja  mit akar, mit miért csinál. Egy nő, aki keresi az élet igazságait és reménybe burkolózva kutatja a boldogság titkát.

Célokat fogalmaz meg és utakat satíroz. Körvonalakat tölt meg tartalommal, vágyakat állít csatasorba, harcol az élettel, hogy jobb sorba terelje azt, s vele elérjük, ami számunkra rendeltetett.  Keresve egy szimbolikus talapzatot, amibe belekapaszkodva próbál utat törni a globális lét silány értékrendű világába, valamiképpen értéket teremtve talán. Cáfolatokat kutatva, egy sorsot keresve. A létezés fellegében elmerülő elrugaszkodott gondolatokat is megfogalmazó követelőző lény, aki nem hagyja belesimulni olvasóját a mába. Jövőbe tekintő betűvető, aki csak reméli, a populáris publikum felfedez valami többet abban, amit billentyűk klimpírozásával papírra vet és talán épp neked jelent majd különös perceket az olvasás gyönyöre. Nem vár sikert, csak sarkallni akar. Követeli, hogy gondolkozz! Láss mögé, légy lényeglátó, ahogy apám mondaná…

Senki vagyok, egy illuzionista, aki eléd teszi a látnivalót, hogy te mit érzel vagy gondolsz ki belőle az rajtad áll. Ízlelgesd, éld meg velem. Nem vagyok felelős gondolkodó csak egy érző lény, akire hatnak a társadalom közönyös hősei, az apró jelek, pici fájó pontok, hétköznapi csodák. Hinni a jelekben oly ábrándos dolog. Hinni, hogy az univerzum érez, gondol, megfordít, kipótol. Lehetünk hívők ilyen formán vagy másképp, végtére is egy felsőbb hatalom irányításában hinni és tudni, hogy az a hatalom mindenek felett való és jót akar nekünk, üdítően hat a hétköznapjainkra. Így nem lehetünk tovább tétlenek, élni kell az élet nyújtotta lehetőségekkel, hogy megtaláljanak a pillanatok. Nekem írnom kell. Ez az Én utam és ha te elkísérsz engem együtt éljük meg ezt a varázslatot…

Nem félek! Én már nem félek.

Találtam valamit, ami körbe ölel és az angyali világom burkában tart. Összhangot teremt, friss gondolatokat eredményez. Bezárkóztam, hogy kinyílhassak. Leültem, hogy felállhassak. Megértettem, hogy továbbléphessek. Csupa talányos gondolatot írok, hogy fontolóra vedd és keresd az összefüggéseit. Megtaláltad? Remek. Akkor most ülj le és tedd mázsára a tényeket.

Páratlan érzés tudni, megélni a jelened és ezzel megértened a jövőd. Csupa közhely vagy frázis lenne mindez? Banális tudatlanság? Hogyne… Az, mert bárki megteheti helyettem. Na de meg is teszi? Ooo, nem… Persze darálhatnám a sablonokat halomra és esetleg el is ér téged. Igen, épp téged… Na de mit kezdesz velük? Most akkor inkább filozofálgassak az élet értelméről? Persze talán meg is teszem a közeljövőben, de most azt mondom, ne vedd komolyan. Egyetlen szavát se hidd el, csak olvasd, halld meg, és ha elvetett benned egy magot, az majd életre kel. Nem lehet késsel kapargatni, engedni kell utat törni magának. A végeredmény pedig egy apró élettel teli lény, akire hatnak a szavak, akit megérintenek a gondolatok és talán valamit kihámoz a sok betű közül. Ha fa lesz belőle oxigénes otthont, egy daloló madárnak, árnyékot egy párnak. Ha virág lesz belőle, szépséget a tekintetnek. Ha fűszer terem a magból, ízeket. Ha egy száraz kórót, akkor tüzelőt. Nincs haszontalan tudás, vagy fölösleges ismeret, csak alapanyag van, amit gyúrunk, művelünk… S ha Én ezért tehetek valamit, akkor azt meg is teszem. Semmi mást, csak hangokat, szavakat, mondatokat suttogva a füledbe, hogy elérjen egy képzelődés és végül képpé kovácsolódjon a fejedben. Támpontot mutatva, fogódzót alkotva az utadon. Kapaszkodj a szavakba, öleld magadhoz a mondatot, cirógatnak, simogatnak és végül beléd költöznek. Benne leszel te is a történetemben.

Ott van minden egy halomban a könyveimben, minden érzésem, minden bánatom, mindenem, amim csak van. Csupa érzület egyveleg, hatásvadász játék a szavakkal, idearobbanás, eszmepuffogtató ábrándozás semmiségekről. Megfeleléskényszeres kinyilatkoztatás az életről. Ebben van az okosság? Ugyan… Az benned van. Abban, amit kihámozol mindebből._mg_1730_1.jpg_mg_1651.jpg

 

 _mg_1725.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mirasabo.blog.hu/api/trackback/id/tr5612126869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása